Leopold Deko Leopold Deko
168
BLOG

Byle nie do Szczecina

Leopold Deko Leopold Deko Polityka Obserwuj notkę 0

Cenzurę w peerelu obchodzono w ten sposób, że mówiono kontekstowo, między wierszami. Weźmy taką telewizyjną sztukę teatralną po tytułem ,,Igraszki z diabłem’’. Mnóstwo jest tam wiele teksów kontekstowych, między wierszami. O, na przykład jeden diabeł powiedział, że jak tak pójdzie to w piekle zabraknie koksu… . I każdy wiedział w jakim piekle i dlaczego zabraknie.

Parę dni temu zapuściłem bełta.Trafiłem akurat na jakąś mydlaną operę, zwaną nowocześnie telenowelą. I akurat była taka scena:

Miejsce akcji: duże miasto, polskie miasto, prawdopodobnie Warszawa.

Dziewczyna (ważne: współczesna, miejska, wyzwolona) mówi tak:

- jadę do Szczecina.

Chłopiec na to:

- oszalałaś!

A ona z prośbą do niego:

- zawieziesz mnie?

On wtedy:

- nie, nie wchodzę w to.

Pytanie, którego nie można nie zadać brzmi dlaczego ona nie chciała tam jechać pociągiem, tam do tego Szczecina z tej Warszawy? A drugie pytanie, którego tak samo nie można nie zadać brzmi dlaczego on nie chciał jej zawieźć samochodem?

Wiadomo, Polska w budowie!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka