Leopold Deko Leopold Deko
332
BLOG

Królowa umysłowej ciemnoty

Leopold Deko Leopold Deko Kultura Obserwuj notkę 1


W teatrze byłem; konkretnie we Współczesnym, w Warszawie. Teatr jak zwykle był nabity do ostatniego miejsca. Dotowany bilet na po-czasowe przedstawienie kupiłem od taksówkarza, bo w kasie nie było. Moralność Pani Dulskiej to jest tak głęboka hipokryzja, że tylko we współczesnym teatrze można ją grać. Według reklamy sztuka jest o drobnomieszczańskiej właśnie hipokryzji. To nie prawda. To nie jest sztuka o hipokryzji, tylko hipokryzją jest granie tej sztuki i udawanie, że jest czymś innym. Literalnie słynna pani Dulska, za fasadą pana Boga, rodziny oraz frontu swojej kamienicy, ukrywa małe domowe skandale.  Może nawet przemoc domową.

Z tym, że jak ja patrzę na rzeczywistość, to dziś fasadę stanowi nie drobnomieszczańska umysłowość, lecz jej zaprzeczenie - skandal. Skandalem wypada się pochwalić a ukrywać trzeba Boga, rodzinę itp. Tak właściwie, to ja nigdy nie widziałem teatru o dobrej rodzinie. Co, nie ma dobrych rodzin? Nie, nie ma dobrych teatrów. Rodzina jest zbyt dużym wyzwaniem. 

W telewizorze główny ksiądz, to ksiądz Sowa vel. Boniecki. A jednoczenie w teatrze ,,krzyż wbity w ryj’’ jest symbolem terroru katolickiej hipokryzji. W jakim teatrze? No jak to w jakim; we Współczesnym. A kto, ten krzyż symbolicznie wbija w ryj?  A taki pan w Poruczniku z Inishmore.  

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura